dinsdag 28 januari 2014

De kleur paars

Alles willen leerlingen van hun docent weten....  hoe oud je bent, waar je woont, of je kinderen hebt en nog veel meer. Een slimmerik vroeg me eens nadrukkelijk naar mijn lievelingskleur. Dat wilde ik best vertellen, maar om welke reden wilde hij dat weten? Het bleek een reactie op mijn eigen suggestie te zijn: maak je Bewijs van Leren mooi, en gebruik lekker veel kleur, want daar word ik blij van.



Sinds ik heb verklapt dat paars mijn lievelingskleur is vertellen leerlingen het al een paar jaar aan elkaar door. Zo makkelijk is het om je docent te plezieren: gebruik de lievelingskleur.
Voor de docent Biologie is groen een geschikte kleur, voor die van Engels maak je natuurlijk mooie vlaggetjes; bij Nederlands sierlijke hoofdletters, enz. Gebruik je fantasie!
Probeer in te spelen op de verwachtingen van je docent, of die zelfs te overtreffen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten